Studentinnan

Nej, jag har inte tagit studenten! Det var snart ett och ett halvt år sedan. Däremot har jag gått och blivit student, studerande, recentior. September den första intog jag Uppsala, t-h-e Studentstad, med förhoppningen om att bli berikad med kunskap. För att definiera det breda begreppet kunskap;

- Livskunskap
- Partykunskap
- Månadsbudgetkunskap
- Mingelkunskap
- Bosjälvkunskap (Laga mat för en person? Någon?)
- Jobbaigruppkunskap
- Kännamigsjälvkunskap
- Uppsalakunskap
- Raggninskunskap
- Lyckasmedettdistansförhållandekunskap
- ..och ja..lite ekonomikunskap på toppen också!

Och jag trivs. Visst hade jag höga förväntningar, men detta är något utöver det vanliga, det vill jag lova. Trivselfaktorn är så hög att ni inte ens kan pricka in det på en skala! KOM HIT ALLA MINA SMÅ KYCKLINGAR. Det kommer att göra er gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0