Hur man inleder en lördag på bästa sätt

Jag vet! Det här med att ta saker i kronologisk ordning är inte riktigt min grej. Jag måste bara berätta om min lördagsmorgon, det var något utöver det vanliga.

- 9.00. Jag vaknar, utvilad efter 12 timmars sömn. Som en nyfödd bebis kliver jag ut i köket, gör iordning c-vitaminbrus och en tallrik med filmjölk och Änglamarks ekologiska müsli (med frukt, frön och nötter). Sedan tar jag på mig träningskläderna och cyklar ner till SATS, för att träna Aerobics klockan 10.15.

- Klockan 10.00 står jag på löpbandet och adrenalinet pumpar, jag värmer upp och känner att jag har sjukligt mycket energi, dagen till ära. Kvart över kör passet igång och koreografin skall matas in. Dagens instruktör var riktigt duktig och hade kul koreografi, dock hade hon på tok för högt tempo i musiken i uppvärmningen (som ej bör ligga över 130 beats per minute, annars risk för mjölksyra och skador). Jag är petig med sådant enbart för att jag är utbildad aerobicsinstruktör, på gott och på ont=)

- 11.15 Efter passet cyklar jag hem, vilket tar cirka tio minuter. Då tar jag en lång dusch och hejar på mina nyvakna korridorskompisar.

12:30 är det lunchtajm! Inser att jag har bråttom, eftersom mitt tåg mot Stockholm går om 40 minuter och jag har inte packat någonting. Jag slänger i mig en tallrik havregrynsgröt, en morot och ett kokt ägg. Satt finfint i kistan.


...Som ni kanske förstår tog den stressiga sidan av mig över här, återkommer om hur och var jag ägnade eftermiddagen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0