En dag i studiernas tecken

Efter min den bästa starten någonsin på en lördag fortsatte det på ett inte lika roligt sätt. Nergrävning i plugg.
Nu surrar hjärnan av redovisning och kassaflödesanalyser! Hann med en god studentmiddag iallafall, det blev rårisrisotto med broccoli, indiska kryddor och bönor. Låter skumt men är faktiskt riktigt gott.

Såhär ser en förpackning med råris ut från Risenta! Råris är ett grovkornigt ris, och anledningen till att jag äter det är för att det ger mycket bättre mättnadskänsla än andra rissorter. Går att äta till vad som helst!


Nu sitter jag och avrundar med min andra kopp rött te med sojamjölk:)

Kommentarer
Postat av: Lisa

Just det där riset är sanslöst gott att laga risgrynsgröt på. Koka i evigheters tid med lättsaltat vatten, kanelstång och salt. Låt en vaniljstång ge med sista 10 minuterna, skrapa ur. Smaka av med socker, salt och sjuka mängder smör.

2009-11-07 @ 21:19:22
URL: http://matalskaren.taffel.se
Postat av: Hedvig

Tack så jättemycket! Haha, det går väl lite upp och ner med det, men jag försöker!



Rårisrisotto är otroligt gott! Hoppas du får en skön kväll :)

2009-11-07 @ 23:45:43
URL: http://myhealth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0